Metalowe wyposażenie sklepów

półki sklepowe metalowe rzeszów
Fot:L-meble

 

Jednym z bardzo ważnych elementów odpowiedzialnych za prawidłową ekspozycję sklepowej wystawy jest nie tylko odpowiedni visual merchandising, ale też zastosowanie odpowiednich mebli na sklepowej wystawie. Metalowe regały czy meble nie będą pasować do każdego sklepu, ale dobranie wyposażenia pomieszczeń sklepowych w odpowiedni sposób może być podstawą do podwyższenia Naszych zysków.

Różne sklepy i róże potrzeby na wyposażenie w meble metalowe

Dobrze urządzony sklep to jedna z podstaw prawidłowej ekspozycji towarów na sprzedaż. Dobór odpowiedniej kolorystyki, ale również zastosowanych materiałów przy produkcji danego sprzętu meblowego i przede wszystkim – sposób montażu oraz nośność. Współcześnie podczas wyposażania zauważyć można 2 główne trendy – standaryzacja lub indywidualizacja wyposażenia sklepów. Pierwszy w wymienionych, skrajnie przeciwstawnych trendów stosowany jest powszechnie przez sieci handlowe i franczyzodawców. Wymagają oni zwykle, aby każdy salon sprzedaży czy sklep działający pod wspólną marką był rozpoznawalny przez klientów. Jego wygląd powinien być zawsze spójny z odpowiednimi standardami wyposażenia.

Drugim trendem w wyposażeniu sklepów jest jego indywidualizacja. Korzystanie z projektantów wyposażenia wnętrz, lub też samodzielnych prób znalezienia odpowiedniego sposobu na rozmieszczenie i eksponowanie produktów w tym trendzie ma doprowadzić do wyraźnego oderwania wizerunku danego sklepu od pozostałych, istniejących punktów handlowych.

meble metalowe do sklepu

Fot: L-meble.pl

Stosowane metody wyposażenia sklepów

Do wyposażenia sklepu w odpowiedni sposób należy nie tylko dobrać odpowiednią kolorystykę pozwalającą na wywołanie u klienta odpowiedniego wrażenia, poczucia relaksu, przyjemności z przebywania w danym pomieszczeniu. Ważne będzie również dobranie sprzętów na ekspozycję sklepu w sposób który będzie łączyć w sobie funkcjonalność, zastosowanie praktyczne oraz co ważne – powinien zachować modułową konstrukcję pozwalającą na cykliczne zmiany w układzie ekspozycji.

Niemal w pełni powszechne przy współczesnych ekspozycjach sklepowych jest ich samoobsługowość. Nie w przypadku wszystkich sklepów samoobsługa jest taka jak w przypadku marketów spożywczych.

Visual Merchandising jest coraz popularniejszych kierunkiem edukacyjnym, w pracy osoba zajmująca się odpowiednim wyposażeniem wystaw sklepowych również może liczyć na wiele ciekawych projektów. W mówi o nim M. Harłacz:

VM opracowuje strategię ekspozycji produktu, dbając o właściwą prezentację, ciekawe łączenia stylów i kolorów. Pomaga zrozumieć kolekcję, przez co staje się ona bardziej czytelna dla klienta. Oczywiście jest różnica pomiędzy pracą dla konkretnej marki a prowadzeniem własnej firmy, która realizuje zlecenia dla kilku klientów. Ale generalnie to zawód, który daje ogromne możliwości i nie pozwala się nudzić.

Zobacz przykłady Merchandisingu: 370 Studio, Franczyza w Polsce

Wśród odpowiedniego wyposażenia sklepów w odpowiednio zaprojektowaną kolorystykę, która może znacząco wpływać na decyzje zakupowe. Stosowanie odpowiednich metalowych mebli sklepowych powinno być zaplanowane w sposób umożliwiający przede wszystkim zwrócenie uwagi klienta na produkt. Dzięki zastosowaniu odpowiednich mebli metalowych można poniekąd zwrócić uwagę potencjalnego klienta na produkt i podkreślić jego walory

Meble metalowe w sklepach

W przykładowo sprawdzonym sklepie w Rzeszowie porównaliśmy jakie regały metalowe i półki stosowane są do ekspozycji produktów. Często stosowanymi meblami metalowymi są regały typu stałego z możliwością zmiany zarówno wysokości poszczególnych półek jak też ich rozstawu. Dzięki stosowaniu odpowiednich regałów możliwe jest dobranie szerokości, wysokości oraz głębokości półek w taki sposób aby oferowany towar mógł być odpowiednio zaprezentowany klientowi

Podziel się treściami z bloga:

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*