Darmowe kalendarze dla kontrahentów

Chcąc przypodobać się swoim współpracownikom czy kontrahentom ważne będzie, aby zadbać o odpowiednio dobrą prezentacje firmy w miejscu, gdzie Nasz kontrahent pracuje. Darmowe kalendarze mogą być znakomitym kompromistem – z jednej strony przypomina współpracownikom o istnieniu naszej firmy oraz oferty, z drugiej jest dla niego użytecznym biurowym gadżetem.

Czy na pewno kalendarze są za darmo?

Przywykliśmy do czasów reklamowych, gdzie gifty wszelkiego rodzaju stały się towarem powszechnym. Konkurencja pomiędzy dostawcami, szczególnie w miejsca typowo POS (Point of sale) doprowadziła do wysypu różnorodnych gadżetów które przedstawiciele handlowi przeznaczają zarówno dla klienta końcowego, jak też sprzedawcy czy kontrahenta.

Nie oznacza to jednak, że kalendarze czy prezenty są faktycznie darmowe.

Wpływ darmowych kalendarzy na podejście kontrahenta

Przekazywanie pewnych przedmiotów poniekąd za darmo ma kilka płaszczyzn, jakie mają mieć pozytywny wpływ na cel jaki posiada przedsiębiorstwo obdarowujące.

Pierwszym z nich będzie podstawowa zasada psychologii społecznej – poczucie odwzajemnienia. Z badań psychologii społecznej wynika, że reguła wzajemności działa bez względu na postrzeganą wartość podarku i zawsze wywołuje potrzebę odwzajemnienia się osobie która obdarowuje. Między innymi dlatego przy każdej nadarzającej się okazji, np. nowego roku do sklepów masowo napływają kalendarze reklamowe, będące darmowym prezentem od firm współpracujących, a które w ten sposób nie chcą dać o sobie zapomnieć.

Zobacz przykłady kalendarzy: http://www.magiapoligrafii.pl

http://www.studioforest.pl/galeria-kalendarzy/2011-12-15-16-12-00.html

 

Podziel się treściami z bloga:

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*