Akcesoria biurowe – co może się przydać

Przygotowując biurko w pracy warto brać pod uwagę odpowiednie przygotowanie jego przestrzeni w sposób, który umożliwi Nam wydajną pracę. Dzięki odpowiednim technikom układania przedmiotów przydatnych w pracy możesz zadbać o wygodę swojej pracy. Dbając o wszystkie elementy jakie będziesz mieć pod ręką Twoja praca będzie na tyle efektowna, że na pewno odbije się to na Twojej motywacji do pracy.

Sprzątnij i uporządkuj przestrzeń pracy

Wielokrotnie powtarzane jest w internecie, że zasada o porządku w miejscu pracy, wypoczynku czy nauki jest niezwykle ważne zarówno dla naszego komfortu jak też wydajności podczas wykonywania czynności którą wykonujemy. Podnosi to często protest wielu osób cierpiących na prokrastynację i bałaganiarstwo. Chcą oni zaprzeczyć zasadzie wiele której utrzymywanie wokół siebie czystości wpływa pozytywnie na przebywającego w takim otoczeniu człowieka i jego podejściu do wykonywanych przez niego czynności.

Osoby wielbiące swoją prokrastynację i bałaganiarstwo udowadniają, że znakomicie radzą sobie z wykonywaniem swoich obowiązków, bez względu na istniejące rzekomo bariery motywacyjne. Nie czują się oni źle a w środowisku bałaganu między meblami znakomicie odnajdują się, szczycąc się kontrolą nad chaosem.

Mają oni rację – w przypadku części osób możliwe jest wykonywanie swoich obowiązków, nauki czy odpoczynku w warunkach chaosu. Nie wszyscy jesteśmy perfekcjonistami czy pedantami, żeby zajmowała Nas ilość rzeczy położonych „byle gdzie”. Dla osób bałaganiących położenie przedmiotu „byle gdzie” zostaje zapisane w ich wewnętrznej mapie pomieszczenia, przez co bardzo irytuje ich, gdy ktoś bez ich wiedzy czy zgody posprząta im i poukłada – porządek staje się dla nich chaosem – ich mapa pomieszczenia jest nieaktualna i nie mogą nic znaleźć.

Sprzątajmy po Japońsku

Bałaganiarze i prokrastynaci często cechują się jeszcze jednym elementem psychologicznym, nad którym pewnie nie panują lub też nie zdają sobie sprawy z jego istnienia. Jest to lekkie (lub silne, zaawansowane w niektórych krytycznych przypadkach) zbieractwo. W swoim składziku rzeczy „może kiedyś się przyda” gromadzą dość sporą ilość przedmiotów, które straciły na aktualności, nie działają (a właściciel ma nadzieje, że kiedyś je naprawi) itp. To klasyczne zbieractwo, trudność w pozbyciu się przedmiotów nawet jeżeli nie są już potrzebne. Przywiązanie do przedmiotów jest coraz powszechniej leczone, a właściwie uświadamiane przez lekarzy psychiatrów.

magia sprzątania

Okładka książki „Magia sprzątania”

Metoda sprzątania KonMari – od nazwy autorki książki „Magia sprzątania” pozwala na stopniowe przekonanie się nawet najbardziej zaawansowanej w zbieractwo osoby, że sprzątanie i pozbywanie się przedmiotów ma sens i pozwala nie tylko na nowe doznania związane z otrzymaniem przestrzeni odzyskanej od starych przedmiotów, ale też daje możliwość segregacji i wyboru przedmiotów, które sprawiają Nam radość:

„Sprzątanie metodą KonMari oznacza wzięcie każdej rzeczy do ręki i zadanie sobie pytania, czy wzbudza ona radość, a następnie na tej podstawie podjęcie decyzji, czy chęć się ją zatrzymać”.

Czy sprzątanie może być fascynujące?

Odpowiednie podejście do technik sprzątania oraz organizowanie przedmiotów z którymi mamy do czynienia na co dzień może okazać się sporą zmianą w naszym życiu, bez względu na to czy tłumaczymy sobie swój nieporządek w domu, czy pracy lenistwem czy koniecznością zachowania wszystkich śmieci „na czarną godzinę”. Fascynujące zmiany jakie mogą na chwilę, lub na całe życie zajść w naszym postrzeganiu otaczającego Nas świata możemy osiągnąć dzięki inspiracji wspomnianą książką.

Podziel się treściami z bloga:

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*